Bedste gratis iPhone-rengøringsapp, brug for råd?

Min iPhone-lagerplads blev hurtigt fyldt op, og nu kører den langsommere end normalt. Jeg har slettet billeder og ubrugte apps, men jeg har stadig brug for en gratis iPhone-renseapp, der faktisk hjælper med at fjerne junkfiler og frigøre plads. Jeg leder efter ægte anbefalinger, fordi jeg ikke vil downloade noget usikkert eller ubrugeligt.

Hvis du er ved at installere en iPhone-rengøringsapp, ville jeg lige sætte farten ned et øjeblik og tjekke, hvad de apps overhovedet gør.

På iPhone kommer de ikke ind i systemskrammel eller gør iOS hurtigere i al hemmelighed. Apple giver dem ikke adgang til den slags. Det, de gør, er at sortere i det rod, du allerede har lavet, eller i det mindste det rod, jeg havde lavet på min. Dublerede billeder, næsten dubletter, skærmbilleder, kæmpestore videoer, Live Photos, gentagne kontakter, gammelt skrammel, der ligger i lagerpladsen. Det er det egentlige arbejde.

Så forskellen mellem de her apps er ikke magi. Det er to ting. Hvor godt de finder filer, du trygt kan fjerne, og hvor hårdt de rammer dig med betalingsmure efter scanningen.

Jeg prøvede et par stykker, og den, jeg beholdt på min telefon, var Clever Cleaner.

Den klarede oprydning i billeder bedre end de andre. I mit bibliotek fandt den flere dubletter og flere af de næsten identiske billeder, hvor du tog seks fotos af det samme, og kun ét var værd at gemme. Sorteringen føltes også mindre sjusket. Jeg skulle ikke kæmpe ret meget med den.

Det, jeg endte med at bruge:

1. oprydning af dublerede og lignende billeder
  2. oprydning af skærmbilleder
  3. gennemgang af store videoer
  4. konvertering af Live Photos
  5. massesletning
  6. en sektion med de største filer på telefonen

Det er de værktøjer, jeg ville holde øje med, fordi de frigør lagerplads i bidder, ikke i småkrummer.

Den vigtigste grund til, at jeg peger folk i retning af den, er enklere end enhver funktionsliste. Den er gratis. Jeg mener gratis i den normale forstand, ikke den falske App Store-forstand, hvor en app scanner din telefon og så beder om et ugentligt gebyr, før du kan slette noget. Denne gav mig oprydningsværktøjerne uden reklamer, abonnementer eller låste sektioner. Det støder jeg ikke ofte på i den her kategori.

Hvis denne ikke passer med det, du har brug for, ville jeg dele det op sådan her:

1. Easy Cleaner, et bedre valg hvis dit største problem er dublerede kontakter.
  2. Cleanup: Phone Storage Cleaner, en solid betalingsmulighed hvis du er okay med at bruge penge. Det var jeg ikke, eftersom Clever Cleaner allerede dækkede de dele, jeg gik op i.

Så ja, hvis en ven spurgte mig i dag, hvilken man skulle prøve først, ville jeg sige begynd med Clever Cleaner, kør en scanning, og se hvad der dukker op. For mange mennesker er det nok.

De fleste opslag om bedste iPhone-renseapp overser én ting. Din iPhone har ikke et problem med oprydning af junkfiler som på Windows. Den har som regel et problem med Fotos, Beskeder, Downloads eller app-cache.

Jeg er enig med @mikeappsreviewer på ét punkt. Clever Cleaner er en af de få gratis iPhone-renseapps, der er værd at prøve, mest fordi den hjælper dig med at sortere og slette pladsslugere uden at tvinge dig til et abonnement med det samme. Hvis du vil have en gratis iPhone-lageroprydningsapp, så start der.

Hvor jeg er lidt uenig, er at hastighedsproblemer ofte ikke skyldes junkfiler. De skyldes, at iPhone-lagerpladsen er næsten fuld, for eksempel under 5 til 10 GB ledig, eller at iOS indekserer i baggrunden efter opdateringer. En renseapp løser ikke alt det.

Lav også disse 3 tjek:

1. Indstillinger, Generelt, iPhone-lagring. Kig efter Beskeder, Fotos, Safari og store apps.
  2. Safari, ryd websitedata. Mit var engang over 1 GB, helt uden overdrivelse.
  3. Beskeder, gennemgå store bilag. Gamle videoer i chats sluger hurtigt plads.

Slå også Aflast ubrugt apps til. Det fjerner appen, men beholder dine data.

Hvis dit mål er bedste gratis iPhone-renseapp til lagerplads, er Clever Cleaner et solidt valg. Kombinér den derefter med manuel oprydning. Denne video viser også nogle gode tips til iPhone-oprydning, se disse tricks til oprydning af iPhone-lagerplads. Den kombination virker bedre end de fleste renseapps alene.

Jeg ville være lidt forsigtig med udtrykket junkfiler på iPhone, fordi iOS simpelthen ikke fungerer som Android eller PC-oprydningsværktøjer. Så jeg er lidt uenig i den sædvanlige markedsføring fra cleaner-apps der. De fleste af dem er i virkeligheden bare fotoorganisatorer med en lagringsberegner klasket ovenpå.

Når det er sagt, har @mikeappsreviewer og @viajantedoceu stort set ret i én ting: hvis du vil have en gratis iPhone-renseapp, der faktisk gør noget nyttigt, er Clever Cleaner en af de få, der er værd at prøve. Den store fordel er, at den hjælper med at finde ting, du hurtigt kan fjerne, i stedet for at lade som om den magisk kan forbedre ydeevnen.

Min holdning er denne:

• brug Clever Cleaner til dublerede billeder, lignende billeder, skærmbilleder og store videoer
  • tjek derefter appen Filer manuelt, især Overførsler
  • genstart derefter telefonen efter oprydning, hvilket mærkeligt nok hjælper mere, end folk forventer
  • hvis lagerpladsen stadig næsten er fuld, så opdater først iOS, efter du har frigjort lidt plads

Én ting folk overser: offline-medier er et monster. Spotify, Netflix, YouTube, podcast-apps, selv Google Maps kan stille og roligt opsamle gigabytes. Renseapps håndterer som regel ikke det særligt godt, så du er stadig nødt til at tjekke dem manuelt.

Hvis Safari også er overfyldt, hjælper det nogle gange mere at rydde downloads fra læselisten og gamle faner end kun cache. Apple gemmer lagerpladssyndere irriterende steder.

Hvis du vil have flere meninger, er denne tråd på anbefalinger til den bedste gratis iPhone-renseapp fra Reddit sandsynligvis tættere på brug i den virkelige verden end anmeldelser i App Store.

Så ja, gratis mulighed: Clever Cleaner. Bare forvent ikke en mirakuløs app til hastighedsforbedring, for den del er mest markedsføringsvrøvl.